2013. december 30., hétfő

Lucy Maud Montgomery: Anne új vizekre evez
5/5

"A népszerű Anne-sorozat legújabb, sorrendben negyedik kötete, Anne Shirley életének újabb állomására kalauzolja az olvasót. Hősnőnk elfoglalja élete első igazi állását: igazgatónő a summerside-i középiskolában – és ahogy azt a különlegesen fejlett beszédkészségű, élénk képzelőerejű kislánytól megszoktuk már, felnőttként is mindent megtesz, hogy színt, izgalmat vigyen a városka életébe."

Amikor egy kihívás keretén belül elkezdtem az írónőtől olvasni, még én sem gondoltam arra, hogy ennyire egymásra fogunk találni.

A sorozat eme kötetében Anne mint igazgatónő kezdi meg az évet Summerside-ban. S az átmenet nem megy épp zökkenőmentesen, ám hősnőnk meg tesz minden tőle telhetőt. Persze ahogy megszokhattuk, minden jó, ha a vége jó, vagyis nem kell túlzottan féltenünk Anne-t.

Ami igazán tetszett, hogy itt tényleg felnőttnek láttam már, s nem annak a kislánynak, aki sok-sok évvel ezelőtt megérkezett a Zöldmanzárdos házba. S habár a csodákra való nyitottságát nem vesztette el (én is így szeretném csinálni), mégis sokkal komolyabb, érettebb a viselkedése. Persze azért így is képes néha bajba keveredni, de ezen most sokkal kevesebb volt a hangsúly. Sokkal inkább a körülötte élő embereken, a kapcsolatokon, sorsokon. Úgyhogy amellett, hogy amolyan idegnyugtatóként olvastam a történetet, néha bizony elgondolkodtam. Mert van ebben mondanivaló, nem is kevés, csak annyira szépen van tálalva, hogy szinte fel sem tűnik.
A színvonal a már megszokott. Nagyon szép, élethű leírások, szerethető szereplők (még azok is, akik az elején egyáltalán nem tűnnek annak). Kedves, bájos, néha azonban szomorú történetek, vannak benne, még hozzá úgy szét szedve, hogy akár esténként egy-egy elolvasása megoldható, nem kell azon gondolkodni, hol hagyta korábban abba az ember.

Úgyhogy ha valaki egy kis nyugodt, ám kedves könyvet szeretne olvasni akkor ajánlani tudom. Akárcsak a sorozat korábbi köteteit :).

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalak száma: 308

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése