2013. szeptember 21., szombat

A király bérgyilkosa

Sarah J. Maas: Üvegtrón

4,5/5

"Az ismert világ leghíresebb orgyilkosa. Celaena Sardothien gyönyörű és halálos. A sors nagy dolgokat tartogat a lenyűgöző, ifjú nő számára.
Távolvég sötét, nyomorúsággal teli sóbányáinak mélyén egy megviselt,tizennyolc éves lány robotol a rabszolgák között. Életfogytiglanig tartó kényszermunkára ítélték. Hiába képezték ki a földrész legjobb orgyilkosai. Hiába lett a halálos mesterség leghíresebb művésze. Elkövetett egy végzetes hibát. Elfogták.
A kegyetlen börtönbe egy napon különös látogató érkezik. Az ifjú és felettébb jóképű Westfall kapitány meglepő ajánlatot tesz a rettegett orgyilkosnak. Szabad lehet, ha előtte végrehajt egy hihetetlenül vakmerő és elképesztően nehéz feladatot. Az ország koronahercege bajnokot akar küldeni az apja halálos versenyére. Csatasorba állnak a birodalom legtehetségesebb tolvajai és legkönyörtelenebb harcosai. A küzdelem tétje az életben maradás. Ha győz, Celaena visszanyeri a szabadságát. Függetlenül attól, hogy képes lesz-e megnyerni a kegyetlen versengést, megrázó felfedezés vár az ifjú hölgyre. Már csupán az a nagy kérdés, hogy meglágyulhat-e egy orgyilkos kőszíve."

A történettel az elején nehezen akartam egyezségre jutni, ám végül még magam is meglepődtem a végeredményen.

Egy olyan világba csöppentem bele, ahol a mágiát tűzzel-vassal irtották, a királyság folyamatosan terjeszkedik, és mindenkit, aki ellenáll, bírálatot mond az uralkodóra, netalántán köze lehet a varázslathoz börtönbe, vagy táborokba vetik. Egy ilyen helyen találkozunk először főhősnőnkkel Celaena-val, aki orgyilkos volt, méghozzá a legjobb, amíg el nem kapták. Most azonban esélyt kap, amikor a herceg és kapitánya felvetik neki, vegyen részt egy versenyen. Ha győz, 4 év után szabad lesz, ám ez alatt a 4 év alatt a király parancsait kell követnie. Ha veszít, visszakerül oda, ahonnan hozták.
A történet onnantól kezd kicsit felpörögni, ahogy megérkezünk a palotába, innentől kezdve én sem tudtam letenni a könyvet.

Celaena egy titokzatos alak, aki a sok nyomorúság és erőszak ellenére sem veszítette el kedvességét (bár ezt ő tagadná). Intelligens, humoros, és erős, mégis képes a gyengédségre. A gyengéim az ilyen női karakterek, akik nem csak sipákolva várják, hogy megmentsék őket, hanem maguk kezdenek bele a mentésbe. A múltjáról csak keveset tudunk meg, így még kíváncsibb lettem rá, vajon milyen volt az élete, és mi vár még rá?
Szerelmi szál itt is van, sőt mi több, itt is két férfi közül lehet választani. Dorian, a herceg az, aki hamarabb és jobban nyílik meg a lány felé (ezzel jó pár női szívet borzolva fel, na meg persze a kapitányét). Ő az, aki könyveket ad neki olvasni, éjszakánként beszélget vele, könnyedén flörtöl és viccelődik. Nőcsábász létére eléggé megkedveltem, mert érző szíve van, királyság és az emberek sorsát már most a szívén viseli, bár az apja ellen még nem nagyon mer/tud fellépni. Mellesleg csodálom, hogy ilyen szülő mellett ép lélekkel nőtt fel.
A másik férfiú Chaol Westfall kapitány, én őszintén szólva neki szurkolok. Ő sokkal visszahúzódóbb, nehezebben tanult meg bízni a lányban, de amikor szükség volt rá, ott állt mellette. Kettejük szóváltásait, jeleneteit roppantul élveztem olvasni.

A történet sötétebb szálát a kiképzés, verseny, és a versenyzők elhalálozása adja. Hőseink versenyt futnak az idővel, ahogy megpróbálják megfejteni a halálok okait és mikéntjét. Szörnyetegek, rémjelek, démonok és rég halott királynők szegélyezik az utukat, na meg harc, és vér. Én mondjuk jobban élveztem a nyomozós részeket, azt, ahogy különféle rejtett folyosókon lopakodtunk, jeleket kerestünk. Kedvenc jelenetem viszont egyértelműen az álarcosbál volt. Úgy megnéztem volna élőben őket.



A történet nagyon kerek egészet alkot, nincs eltúlozva egyik szála sem. Szeretni való, illetve igen ellenszenves alakokat kapunk, így nyugodtan letehetjük a voksunkat melléjük, és lehet izgulni a végkifejlet miatt. Jó pár kérdés is felmerül, amik egy részére kapunk választ, de van amire nem, így azt hiszem igencsak tűkön ülve fogom várni a folytatást.

A könyvért köszönet illeti a Könyvmolyképző Kiadót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése